زندگی نامه شهید محمد علی الله دادی

به نام خدا
زندگینامه مختصر سردار شهید محمد علی الله دادی
سردار شهید محمد علی الله دادی از فرماندهان دلاور دوران دفاع مقدس و رادمردی مؤمن و ولایت مدار بود. وی بارها نجوای شهادت را به هنگام دفاع مقدس با گوش جان شنیده اما تقدیر بر آن بود تا در دفاع از حرم حضرت زینب (س) توسط رژیم صهیونیستی به شهادت برسد. ایشان متولد سال 1342 در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان استان کرمان میباشد. تحصیلاتش را در مقطع ابتدایی در دبستان باستانی پاریزی و راهنمایی را در مدرسه قدس و دوران دبیرستان را در دبیرستان شهید بمانادی پاریز و امتحانات نهایی را در شهرستان سیرجان به پایان رساند و همزمان با ادامه تحصیل به مدت دو سال در جهاد سازندگی پاریز به صورت افتخاری خدمت نمود .

الله دادی عکس با کیفیت بالا1
درسال 1361 به عضویت سپاه سیرجان در آمد و آموزش عقیدتی سیاسی را در پادگان بلال کرج طی نمود و پس از مراجعت از آموزش بدلیل نا امنیهای جنوب کرمان و سیستان وبلوچستان برای مقابله با اشرار عازم شهرستان کهنوج شد و مدت 7 ماه در این شهرستان خدمت نمود ، و سپس با توجه به نیاز جبهه ها در مهر ماه سال 62 به جبهه های حق علیه باطل اعزام و تحت عنوان نیروی دیده بان به واحد خمپاره انداز لشکر 41 ثارالله پیوست. بعد از عملیات خیبر با فرمان حاج قاسم سلیمانی ، با ادغام واحدهای خمپاره انداز ، مینی کاتیوشا ، موشک انداز ، تفنگ 106 م م ، دوشکا و اس پی جی ، گردان ادوات با سازمان سه گروهان ، پشتیبانی آتش ، ضد زره و ادوات سبک تشکیل شد. شهید حسین صادقی فرمانده گردان ادوات بود و محمد علی الله دادی در این ساختار به عنوان دیده بان کار را ادامه داد . در عملیات بدر حسین صادقی به شهادت می رسد و حاج مهدی زندی نیا فرماندهی ادوات لشکر 41 ثارالله را بعهده می گیرد . محمد علی ضمن ادامه کار در دیده بانی مسئولیت هماهنگی آتش ادوات را نیز بعهده داشت . درعملیات والفجر هشت با حاج مهدی زندی نیا ، طرح آتش ادوات که تمام خط حد لشکر از خط دوم تا پایان برد سلاحهای ادواتی کاملا پوشش می داد را طرح ریزی نمودندکه خاطرات آماده سازی منطقه عملیات در موضوعی جداگانه خواهد آمد.
در عملیات کربلای یک با مجروح شدن حسین افشار منش به عنوان جانشین فرمانده تیپ ادوات معرفی گردید.
با شهادت سردار شهید مهدی زندی نیا در عملیات کربلای 5 ، ایشان به عنوان فرمانده تیپ ادواتی رعد انتخاب شدند و تا پایان دفاع مقدس در همین مسئولیت باقی ماندند. حضور بی ریا و دائمی وی در جبهه های جنگ نشان از خستگی ناپذیری وی دارد. قبل از شروع عملیات والفجر ده با توجه به نبود جاده، در طرحی کاملأ محرمانه و نظامی اقدام به انتقال مهمات و تجهیزات از این سوی سلسله ارتفاعات اورامانات تا دشت سلیمانیه نمود و بدین گونه در پیروزی لشکر 41 ثارالله بر دشمن بعثی نقش اساسی ایفا کرد ، بعد از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل و عقب نشینی دشمن به مرزهای بین المللی ، ایشان بعنوان فرمانده سپاه شهرستان سیرجان معرفی شدند . و بعد از انتقال تیپ های لشکر 41 ثارلله از اهواز به کرمان جانشینی تیپ دوم صاحب الزمان (عج) را بعهده گرفت و در پاکسازی منطقه جنوب شرق از وجود اشرار مسلح نقش بسزایی ایفا نمود ، و بعد به مدت پنج سال جانشین فرمانده تیپ زرهی 38 ذوالفقار کرمان گردید و سپس با توجه به توانمندی ایشان به عنوان فرمانده تیپ زرهی رمضان از لشکر 27 محمد رسول الله (ص) تهران انتخاب و مدت 5 سال در این مسئولیت خدمت و وظیفه تامین امنیت بخش عمده ای از مرکز تهران را بعهده داشت . و بعد از آن فرمانده تیپ الغدیر یزد گردید ، که در زمان مسئولیت این تیپ سپاه الغدیر یزد را سازماندهی و فرماندهی سپاه یزد را نیز بعهده گرفت. در مدت 5 سال خدمت در یزد اقدامات بسیار موثری برای خانواده معظم شهداء و رزمندگان تیپ و سپاه الغدیر یزد انجام دادند ، که بعد از شهادت ایشان تمام رزمندگان یزدی به این اقدامات اشاره و برای از دست دادن چنین فرماندهی غبطه می خوردند.
در زمان فرماندهی تیپ رمضان لشکر 27 محمد رسول الله (ص ) و فرماندهی تیپ الغدیر بارها بعنوان تیپ نمونه نیروی زمینی سپاه انتخاب و مورد تشویق قرار گرفت . شهید الله دادی فردی با زکاوت و آگاه به امور نظامی و مدیری توانمند و با تدبیر بود که همه این سازمانهای نظامی را به بهترین وجهی با رشد نظامی و تسلیحاتی مواجه ساخت و موجبات اقتدار و صلابت ایران اسلامی را در عرصه های جهانی فراهم نمود. زندگی مبارزاتی این سردار سر افراز اسلام با هجوم عوامل استکبار و گروههای تکفیری ـ سلفی به سوریه وارد مرحله تازه ای گردید و از سال 1390 به عنوان مستشار نظامی برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریستها عازم این کشور شد. طرحها و مشورت‌های وی در راستای نابودی تروریستها بسیار موثر و باعث خنثی سازی جنایات و توطئه‌های فتنه صهیونیستی تکفیری گردید و موجبات نابودی کامل گروه داعش و جبهه النصره را از مناطق وسیعی از سوریه ایجاد نمود و رهایی ملت سوریه را از چنگال دشمنان این کشور به همراه داشت. به همین علت مورد توجه واقع شد و در لیست ترور استکبار جهانی قرار گرفت. ساعت 11 صبح روز یک شنبه 28/10/1393در حالی که برای بازدید از استان قُنیطره سوریه عازم این منطقه گردیده بود، مورد حمله بالگردهای توپدار رژیم صهیونیستی واقع شد و به همراه شش تن از همرزمانش که جزو اعضای حزب الله لبنان بودند، به شهادت رسید. بدین گونه نام خود را در فهرست مدافعین و حامیان مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی ثبت نمود. روحش شاد و یادش گرامی.

محل شهادت2

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد