مراسم 9 دی پرشورتر برگزار شود

آیت‌الله نوری همدانی:

مراسم 9 دی پرشورتر برگزار شود

یکی از مراجع تقلید گفت: وظیفه ما است که مراسم نهم دی را پررنگ‌تر برگزار کنیم و فرزندان را بر اساس شرایط زمانی تربیت کنیم تا هر یک مجاهد باشند.
آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان و معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه کار شما مهم‌ترین و مشکل‌ترین کارها است، اظهار کرد: مسئله تعلیم و تربیت بسیار مهم است و پیامبران خدا نیز برای تبلیغ از فرهنگ تعلیم و تربیت آغاز کردند.

 

nory

وی خاطرنشان کرد: فعالیتی که شما در مسیر تعلیم و تربیت انجام می‌دهید، بستر همه تکامل‌ها و پیشرفت‌ها را فراهم می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مواردی که باید در آموزش و پرورش در نظر گرفته شود، گفت: برنامه تربیتی از موارد مهم در تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، در حکومت اسلامی برای تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی صحیحی انجام شده و کتاب‌هایی برای درس و بحث وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: استادان و معلمان از موارد مهم دیگر در نظام تعلیم و تربیت هستند، تنها استاد نباید به ارائه درس بپردازد بلکه باید در نظر داشته باشد اعمال و اخلاق وی نیز تاثیرگذار است.

آیت‌الله نوری همدانی نهج‌البلاغه را از کتاب‌های مهم ذکر کرد و افزود: شما مانند طلاب باید با نهج‌البلاغه آشنا باشید، زیرا پس از قرآن کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه وجود ندارد.

وی یادآور شد: کسی که به عنوان پیشوا و امام گام برمی‌دارد، باید خود را اصلاح کند، خودسازی مطلب مهمی است، کسی که خودش را اصلاح نکند، نمی‌تواند دیگری را اصلاح کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبانی و کتاب‌های تعلیم و تربیت، معلمان و تربیت‌پذیری شاگرد از جمله موارد مهم و پایه و اساس تعلیم و تربیت است، گفت: باید شاگردان را بشناسیم، زیرا خداوند افراد را متفاوت آفریده، تفاوت‌های فراوانی بین انسان‌ها وجود دارد بنابراین باید کسانی را که زیر چتر تعلیم و تربیت قرار دارند، بشناسیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به خوبی تعلیم و تربیت را انجام دهیم، باید افراد مختلف را بشناسیم و بر اساس شناخت خود در مسیر تعلیم و تربیت گام برداریم.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: نظریه‌ای وجود دارد که برخی افراد تربیت آسان‌تر دارند، زیرا فطرت آنها بیشتر به خوبی‌ها متمایل است و خداوند انسان‌ها را با فطرت پاک و متمایل به نیکی‌ها خلق کرده است.

وی با بیان اینکه کار شما بسیار مهم و مقدس است، گفت: اگر یک نفر تربیت شود، افراد فراوانی به دنبال آن تربیت می‌شوند و اگر در امر تربیت فردی سهل‌انگاری شود، امکان دارد افراد فراوانی به فساد کشیده شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسئله نهضت سوادآموزی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا پیش از انقلاب مردم در جهل بودند، پیامبر اکرم(ص) در دوران خود تاکید داشتند که آموختن علم بر هر زن و مرد مسلمان لازم و ضروری است.

وی عنوان کرد: در نتیجه افکار و زحمات شما روز به روز افراد با سواد افزایش پیدا کردند و کم‌سوادی و بی‌سوادی منقرض می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه قم بر اساس روایت در آخرالزمان گفت: بساط علم در آخرالزمان در قم گسترده شده و از قم علم به کل جهان منتشر می‌شود و یک نفر نمی‌ماند که صدای اسلام ناب را در قم نشنیده باشد، نگاه داشتن دین در آخرالزمان مانند نگاه داشتن آتش در کف دست مشکل است.

وی یادآور شد: بر اساس فرهنگ و بینش اسلام و انقلاب باید گام برداریم، امام خمینی(ره) نیز بر همین اساس در کل دنیا تحول ایجاد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نهم دی گفت: دشمن نقشه‌ها و توطئه‌های فراوانی طراحی کرده بود تا اصول انقلاب را مورد هتک حرمت قرار دهد و حتی عزاداری سیدالشهدا(ع) را مورد هتک حرمت قرار دادند.

وی تاکید کرد: وظیفه ما است که مراسم نهم دی را پررنگ‌تر برگزار کنیم و فرزندان را بر اساس شرایط زمانی تربیت کنیم تا هر یک مجاهد باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه افراد در سنگر تعلیم و تربیت باید آشنا به اوضاع زمان و جهان شوند، گفت: دشمنان با تجهیزات به جنگ با اسلام آمدند، داعش، تکفیری‌ها و... به جنگ آمدند بنابراین افراد باید در سنگر تعلیم و تربیت طوری تربیت شوند که دشمن‌شناس و جامعه‌شناس باشند.

منبع : صدا و سیمای مرکز قم

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد