مسیحیان باید به اوضاع جهان توجه کنند/فتنه ۸۸ از توطئه‌های استکبار در ایران است/به توافقنامه ژنو پایبندیم

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه جهان مسیحیت باید توجه کنند که اوضاع چگونه می‌گذرد و دنیای استکبار در دنیای اسلام چه می‌کند، گفت: دنیای استکبار مسئله تکفیری و سلفی‌گری را درست کرده‌اند و همه کشور‌ها را دارند گرفتار آن می‌کنند که نمونه آن را می‌توان در کشورهایی مانند سوریه و عراق دید.

emami

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه عبادی_سیاسی نمازجمعه تهران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: عفت به معنای این است که آدمی خود را میان شهوت و غضب مهار کند که نقطه تفریط عفت موجب خمودی است.  
 
آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های بندگان خدا و عبادالرحمن این است که می‌گویند: خدایا از همسرانی که داریم، فرزندانی به ما بده که بشر را هدایت کنند و معیار تقوا باشند.  
 
خطیب نمازجمعه با بیان اینکه متقین در برابر حق لجاجت نمی‌کنند، اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که ریاست مسموم است، مگر برای خدا باشد و تقاضا از پیشگاه خدا برای ریاست مکروه است، ولی در سوره فرقان ریاست به معنای ریاست عالم دنیا نیست، بلکه ریاست و مدیریت نسبت به تقوا مطرح است.  
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه فرزندان عبادالرحمن باید تقوا را القاء کنند، ابراز داشت: مسئله عفت چیزی است که انسان دامنش را باید حفظ کند و حفظ در پاکدامنی، ازدواج و همسر پاکیزه است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه خطبه اول خود به نقل چند حدیث از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: رسول اکرم می‌فرمایند: چهار چیز است که اگر به انسان عطا شد، آخرت و دنیا از آن او خواهد بود، قلب شاکر، زبان ذاکر، بدن صابر و زوج صالح، این چهار چیز است که خیر دنیا و آخرت با آن خواهد بود.  
 
وی در ادامه به حدیث دیگری از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین رسول اکرم (ص) می‌فرماید: کسی که خدا زن صالحی به او عطا کند، قسمتی از دینش را کامل کرده است. 
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین به حدیث دیگری از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید: دنیا متاع یا کالایی است که انسان وارد و از آن بهره‌مند می‌شود، لذا پیامبر(ص) می‌فرمایند: "هیچ چیز افضل‌تر از زن صالح نیست."

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم امروز خود، با عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) به جهان مسیحیت گفت: در دنیایی که ما امروز سپری می‌کنیم و با توجه به اینکه ۳۵ سال از عمر انقلاب می‌گذرد، ملت ایران و جمهوری اسلامی در چنگال غرب گرفتار شده‌اند، البته منظور بنده دنیای غرب است نه جهان مسیحیت.  
 
وی در ادامه افزود: ملت‌های جهان مسیحیت باید توجه کنند که اوضاع چگونه می‌گذرد و دنیای استکبار در دنیای اسلام چه می‌کند، امروزه نکته‌ای که مهم است این است که آن‌ها دارند دنیای اسلام را به هم می‌ریزند.  
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی به نمونه‌ای از جنایات دنیای استکبار در دنیای اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: دنیای استکبار مسئله تکفیری و سلفی‌گری را درست کرده‌اند و همه کشور‌ها را دارند گرفتار آن می‌کنند که نمونه آن را می‌توان در کشورهایی مانند سوریه و عراق دید. آن‌ها سعی دارند دنیای اسلام را گرفتار و متلاطم کنند.  
 
وی تصریح کرد: این اقدامات به این دلیل است که طلوع اسلام از ایران و جمهوری اسلامی بوده است و براین اساس است که جنگ بین شیعه و سنی را درست کرده‌اند.  
 
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دنیای استکبار جنگ بین شیعه و سنی را در دنیای اسلام درست کرده است، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی همواره با هم برادر و برابرند، اما این جنگ تکفیری‌ها نیز به دلیل این است که آن‌ها می‌خواهند اسلام را خون‌خوار و مسلمانان را جانی معرفی کنند و اسلام را زشت نشان دهند و می‌خواهند از این طریق بین شیعه و سنی جنگ به پا کنند.  
 
وی با بیان اینکه این اقدامی است که الان استکبار غرب انجام می‌دهد و دنیای اسلام گرفتار آن است، گفت: جهان مسیحیت باید به حکمت جمهوری اسلامی گوش دهد، همان‌طور که عیسی‌بن مریم فرمود چراغی که روشن می‌شود انسان باید از آن نور بگیرد نه آنکه از آن دوری کند.  
 
وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی چراغ است و الان می‌گوید کار این است.  
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه از روزی که جمهوری اسلامی ایران به پا شده دشمن همواره توطئه‌هایی را پایه‌ریزی کرده است، به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه سال ۸۸ نمونه‌ای از توطئه‌های استکبار در جمهوری اسلامی ایران است، یک لجاجت و جهالتی در داخل شد و استکبار پشت این لجاجت ایستاد و عجیب است که استکبار چنان طمع کرد و دنیای غرب چنان امیدوار شد که پشت این صحنه صف آرایی کردند و با کمال تاسف آنان که بساط را در داخل به پا کرده بودند، به جای آنکه متنبه شوند، اشتباه خود را ادامه دادند.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه این حرکت حرکتی برخلاف اصول و نظام اسلامی بود که غرب و استکبار پشت آن بودند گفت: غرب و سردمداران استکبار از هر موقعیتی که پیش می‌آید می‌خواهند بر اصل و اساس اسلام مخصوصا جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

وی در ادامه به مسئله آژانس، ۱+۵ و توافقنامه ژنو اشاره کرد و ضمن مثبت خواندن میثاق ژنو گفت: چیزی که در دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده بودند، این بود که آن‌ها می‌گفتند جمهوری اسلامی درصدد دستیابی به سلاح اتمی است، در حالیکه جمهوری اسلامی ایران درصدد دانش هسته‌ای است، نه سلاح هسته‌ای.  
 
وی خطاب به غرب گفت: شما می‌خواهید دانش هسته‌ای و عزت و اقتدار ایران را بگیرید، شما می‌خواهید این کشور نباشد، البته اساسش هم صهیونیست‌ها هستند.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه به امضای ۲۷ نفر از نمایندگان کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف آمریکا با همه وسعتی که دارد، ۵ درصد آمریکا یهودی هستند ولی این ۵ درصد ۸۰ درصد کنگره را در اختیار خود دارند، البته یهودیان پاکیزه‌ای که در کشور داریم یا در جهان هستند، حسابشان جداست، ما بحثمان درباره صهیونیست هاست.  
 
آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: تحرک سیاسی که نظام جمهوری اسلامی و وزارت خارجه نشان داد، مسائل را روشن کرد.  
 
امام جمعه موقت تهران خطاب به جهان مسیحیت، گفت: جهان مسیحیت باید توجه کند که اوضاع چگونه پیش می‌رود، البته کشور و ملت ایران، ملتی منسجم، مستحکم و مقتدر است، ملتی است که هیچ‌گاه نمی‌گذارد از عزت، قدرت و اقتدارش کاسته شود و همواره از حقوقش نیز کاملا دفاع می‌کند.  
 
وی افزود: ملت ایران همواره قضایا را پشتیبانی می‌کند و اراده محکمی دارد، رهبر انقلاب نیز اوضاع را کاملا رصد، مدیریت و نظارت می‌کنند و دولت هم نماینده این فکر و اساس است و با این تفکر کار را پیش می‌برد.  
 
امام‌جمعه موقت تهران خطاب به دنیای غرب، اظهار داشت: دنیای غرب و استکبار بداند که پرونده‌شان سیاه و حجیم است. شما این پرونده را در این سال‌ها در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده‌اید، مراقب باشید تا این پرونده را قطور‌تر و سیاه‌تر نکنید.  
 
وی تاکید کرد: تاریخ در مورد همه چیز قضاوت و داوری خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران از روز اول با صفا و حقیقت حرکت کرد و شما اهل دروغ بودید.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر وعده و میثاقش استوار است، ادامه داد: نظامی که بر اسلام استوار است، نظامی که رهبری اجتهاد و عدالت دارد، همواره به اصولش پایبند است، شما در مقابل با مردم دنیا و تاریخ روبرو هستید. بدانید که هر کاری که می‌کنید در دنیا برای شما حساب و قضاوت می‌کنند و پرونده‌تان سیاه‌تر می‌شود و حرکت شما محکوم‌تر از قبل خواهد بود.  
 
وی به توافق‌نامه ژنو اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به این توافقنامه پایبند است و این شمایید، دنیای مسیحیت و همه مردم جهان که در مورد شما و آینده قضاوت خواهند کرد.  
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی تاکید کرد: هیچ وقت به این کشور طمع نکنید. این کشور و مردم آن به اصولش استوار است و ذره‌ای از آن کوتاه نخواهد آمد.  
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران، به توجهات خاص امام زمان (عج) به مردم ایران اشاره و تصریح کرد: شما می‌دانید که در پس پرده، وجود اقدس امام عصر (عج) ملت ایران را کمک و همراهی می‌کند. ما در زیر لوای امام عصر (عج) هستیم و ایشان امور را جلو می‌برند، اما گرفتاری‌هایی نیز که برای ما پیش می‌آید به گناهان شما، بنده و بقیه بستگی دارد که باید از آن استغفار کنیم.  
 
امام‌جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم خود به موضوع وقف و اهمیت آن در اسلام و روایات اشاره کرد و گفت: مسئله وقف بسیار مهم است که در روایات ما نیز به آن بسیار سفارش شده است.  
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: وقف صدقه جاریه است و از این صدقه جاریه که پس از مرگ برای شما خواهد بود، غفلت نکنید، خوشبختانه وقف در کشور ما نظام و مدیریت درستی دارد که امیدوارم خداوند متعال به افرادی که تمکن دارند، توفیق دهد تا از این صدقه جاریه غفلت نکنند.  
 
وی در پایان سخنانش به سالروز صدور فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) مبنی بر واگذاری حفاظت از سفرهای هوایی به سپاه پاسداران اشاره و خاطرنشان کرد: از زمان صدور این فرمان هیچ هواپیماربایی در کشور رخ نداده و سپاهیان توانستند با هوشیاری، درایت و فداکاری به این وظیفه‌ای که امام‌خمینی (ره) فرموده بود، عمل کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد