پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي در چهارمين سالروز تشکيل بسيج مستضعفان

در آستانه فرا رسيدن هفته بسيج، دفتر حفظ و نشر آثار آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي در چهارمين سالروز تشکيل بسيج مستضعفان در سال 1362 را براي اولين بار منتشر کرد.

siCBDZd 100

متن اين پيام به شرح زير است:  

بسم الله الرحمن الرحيم

انقلاب كبير اسلامى ايران از نخستين روزهاى پيروزى با توطئه‌هاى گسترده و سازمان يافته دشمنان اسلام روبرو گرديده به هر يك از دستاوردهاى انقلاب كه بنگريد جز با ايثار و مقاومت مردم در برابر كارشكنى‌هاى مخالفان و معاندان انقلاب بدست نيامده است. و گذار از سنگلاخ معضلات و كارشكنى‌هاى دشمنان كه پيوسته كوشيده‌اند چرخ انقلاب اسلامى را از حركت و پويندگى و ملت ايران را از رشد و پيشرفت باز دارند تنها با حضور مستمر و آگاهانه‌ى مردم در صحنه‌ى مبارزه و در سايه‌ى رهبرى هوشمندانه‌ى امام امت ميسور و مقدور گرديده است. عظمت اهداف انقلاب و گستردگى توطئه‌هاى دشمنان ايجاب ميكرد كه براى حفظ و صيانت انقلاب اسلامى و مردمى و بمنظور مقابله با دشمنان و معاندان نيرويى از خود مردم فراهم آيد تا از انقلاب اسلامى و ارزشها و اهداف آن در برابر تهاجم و توطئه عمال ابرقدرتها دفاع كند. چرا كه دفاع مستمر و همه جانبه از انقلاب تنها با آموزش و سازماندهى مردمى كه حاضرند در راه حفظ انقلاب وجود خود و عزيزان خود را فدا كنند ميتوانست كارساز باشد. فرمان رهبر كبير انقلاب و امام امت مبنى بر تشكيل بسيج مستضعفان در شرايطى كه ايران اسلامى و انقلاب شكوهمند ما از هر سو مورد تجاوز و تهاجم دشمنان قرار گرفته بود حركتى آگاهانه در جهت خنثى‌سازى نقشه‌هاى ابرقدرتها بود كه با تحميل جنگ و محاصره‌ى اقتصادى ميخواستند به خيال خود انقلاب را متوقف كنند و دستاوردهاى ملت مسلمان ايران را برباد دهند.

استقبال نيروهاى مؤمن به انقلاب از بسيج و شركت اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان در آن و حركت سريع و صحيح مردم و دولت در جهت اجراى فرمان امام در مدتى كوتاه نيرويى عظيم از ملت فراهم آورد كه ميتوان آنرا بحق مكتبى‌ترين و مردمى‌ترين نيروى مقاومت جهانى ناميد. بسيج اين ارتش عظيم مكتبى و مردمى -كه بضرورت انقلاب اسلامى و دفاع از اهداف و آرمانهاى آن بوجود آمده است- دانشگاهى عظيم براى ساختن و پرورش نسلى است آرمانخواه و خداجو كه دفاع از مستضعفان سراسر عالم را در سرلوحه‌ى اهداف خويش دارد و جانبازترين و فداكارترين انسانها در آن جمع شده‌اند تا از محرومان و مستضعفان عالم در برابر تجاوز جهانخواران قدرتمند و نيروى اهريمنى ابرقدرتها دفاع كنند. در ايران اسلامى شمع وجود جوانان دلباخته انقلاب گرمى‌بخش و برافروزنده‌ى سنگرهاى نبرد حق بر ضد باطل است. بسيجيان جوان گلهاى بوستان انقلاب نيروى حياتبخش انقلاب و مايه‌ى اميد و دلگرمى ملت و رهبر انقلابند. امروز از اين قدرت سربرآورده از متن مردم و جوشيده از دل انقلاب هراسى در دل دشمنان خانه كرده است. چرا كه ميدانند نسلى كه امروز با شركت در بسيج چنين آگاهانه و عاشقانه از حريم انقلاب پاسدارى ميكند فردا همچون توده‌ى فولادى آبديده در برابر آنان قرار خواهد گرفت و سد راه مطامع آنان خواهد شد. اينك شما بسيجيان كه بنيانى مرصوص در دفاع از انقلاب اسلامى بنا نهاده‌ايد بدانيد كه حركت قهرمانانه‌ى شما براى هميشه در صفحات تاريخ جوانمردى و ايثار ثبت شده است و اگر همه‌ى وجود دشمنان اسلام چنگ و ناخن شود نخواهد توانست نام عزيز و مبارك شما را از صفحات تاريخ بزدايد. شما نمونه‌ى جوانمردى و فتوت و ايثار و دلاورى در تاريخ مى‌باشيد چه دشمن بخواهد چه نخواهد. و اگر من امروز جملاتى بصورت توصيه در اين پيام به شما ميگويم از اين روست كه از صميم دل ميدانم شما در راه تعالى و پيشرفت، هر توصيه‌ى برادرانه را با صميميت و پشتكار به كار خواهيد بست:

?- شما سرباز امام زمان عليه السلام و پشتوانه اسلاميد. تقوى، تواضع، فروتنى و گذشت در برابر ضعفا و مقاومت در برابر زورمندان و ستمگران از صفات سربازان امام عصر عليه السلام ميباشد. جامه‌ى تقوى بر تن كنيد و پيوسته فروتن و بزرگوار باشيد تا وجودتان موجب آرامش خاطر محرومان و مستضعفان شود.

?- شما سرباز اسلاميد و سرباز اسلام بايد اسلام‌شناس و عمل‌كننده به دستورها و تعاليم اسلام باشد. از آموزش‌هاى عقيدتى غافل نباشيد. وجود ارزشمند خود را به عطر دلنواز قرآن بياراييد . قرآن بخوانيد و به احكام آن عمل كنيد.

?- امروز جبهه‌هاى نظامى به نور وجودتان روشن است و پشت جبهه از همت مردانه‌ى شما گرم. اما فردا شما در همه جبهه‌هاى نبرد فرهنگى سياسى و اقتصادى حضور خواهيد يافت. از هم اكنون خود را براى ايران اسلامى آينده كه در آن محرومان و مستضعفان همه‌ى نيروى خود را تنها صرف سازندگى فرهنگى، سياسى و اقتصادى خواهندكرد آماده كنيد.

?- مساجد كه نيروهاى بسيج از آن تغذيه ميكنند بايد همچنان بصورت پايگاه بسيج باقى بماند. نيروى مساجد در بسيج مردم نيرويى منحصر و معنى دار است.

بسيج تنها تا آن روز پيروز است كه در يك دست بسيجى«قرآن» و در دست ديگرش«سلاح» باشد. راز پيروزى مسلمين و وحشت و هراس دشمنان و معاندين از مسلمين در برافراختن پرچم قرآن است. بسيج بايد مطيع مسجد، حامى مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد. موفقيت شما عزيزان را در راه خدمت به اسلام و مسلمين از درگاه خداوند متعال خواهانم.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته.

برادر شما سيد على خامنه‌اى

رئيس جمهورى اسلامى ايران

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد