آخرین سخن والده حاج قاسم به حاج قاسم چه بود

در ادامه این دل نوشته آمده است: حاج قاسم را مظلوم تر از همیشه یافتم غمی غریب در چهره داشت، تو گویی می دانست مادر آماده سفر است، از هر دری صحبت کردیم و وقتی به تحلیل شرایط منطقه ...

hajghasem1

در ادامه این دل نوشته آمده است: حاج قاسم را مظلوم تر از همیشه یافتم غمی غریب در چهره داشت، تو گویی می دانست مادر آماده سفر است، از هر دری صحبت کردیم و وقتی به تحلیل شرایط منطقه و احتمال جنگ رسیدیم با لبخند گفت: دیشب وقتی در کنار مادر ( و لابد در جمع دوستان ) از آمریکا می گفتم مادرم گفت گور پدر آمریکا، بیا حرف خودمان را بزنیم مادر!! بیشک مادر نیز می دانست آخرین دیدار با فرزند رشید و قهرمانش فرارسیده و می خواست از فرصت ها و لحظه ها برای گفته ها و ناگفته های مادر فرزندیش استفاده کند.

 وقتی سالها پیش ستون سرداران سپیده را در تجلیل از شهیدان گرانقدر و سرداران گمنام استان کرمان در یکی از هفته نامه های محلی کرمان راه انداختیم بارها و بارها این ایده به ذهنم آمد که از مادرانی نیز یاد کنیم که قطعا اجرشان از فرماندهان و بسیجیان دلاور انقلاب و حماسه دفاع مقدس کمتر نیست، مادران صبور نگران و چشم براهی که بارها و بارها در غم فرزندان قهرمانشان سوختند و آب شدند اما چون کوه استوار ماندند و درس مردانگی و استقامت دادند و بی شک شیرزن طایفه سلیمانی از این قاعده مستثنی نیست روحش شاد.

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد