یادواره شهدای تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله برگزار شد

یادواره شهدای تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله برگزار شد

یادواره 380 شهید تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله و سردار حسین افشارمنش در شهرستان بم برگزار شد.
در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم امام جمعه محترم شهرستان بم به حاضرین در جلسه خیر مقدم عرض نموده و از دست اندر کاران برگزاری یادواره تقدیر و تشکر نمودند .
سپس فرمانده ناحیه مقاومت بم گزارش ستاد یادواره را ارائه نمودند.

jaygah95
سیاوش مسلمی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بم در این مراسم اظهار داشت: نخستین جلسه ستاد شهدای تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله در اردیبهشت سال 90 با مدیریت شهید الله‌دادی برگزار شد و با شهادت وی، مسئولیت ستاد یادواره به سردار افشارمنش سپرده شد که حاصل این تلاش برگزاری نخستین یادواره شهدا در هفته دفاع مقدس در سال 92 در حسینیه ثارالله بود و دومین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات نیز به عمل آمد.
وی افزود: توسط موسسه حماسه ثارالله کتابی با عنوان نقش تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله تدوین شده و آماده چاپ است، همچنین سایت ادوات لشکر 41 ثارالله با عنوان «شاهد 41» و برنامه‌ریزی برای پخش 45 دقیقه برنامه زنده از سیمای استان کرمان با حضور تعدادی از پیشکسوتان انجام گرفت.
مسلمی اظهار داشت: امروز افتخار بمی‌ها است که در خدمت رزمندگان ادوات تحت عنوان چهارمین یادواره شهدای ادوات و سردار افشارمنش هستند.
در ادامه حجت الاسلام جوشقانیان به ایراد سخنرانی پرداختند :
حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان قائم‌مقام روایت سیره شهدا نیز در این مراسم بیان داشت: سردار حسین همدانی در 80 عملیات فیزیکی در سوریه حضور داشت و در 37 سال انقلاب اسلامی در نوک پیکان مبارزه بود و در فتنه 88 نیز با فتنه‌گران مبارزه کرد.
وی عنوان کرد: سردار حسین همدانی هیچ کجا و از هیچ تلاشی دریغ نکرد اما در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد، «خدایا من شاگرد تنبل دفاع مقدس بودم از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم» و این لسان قرآنی مجاهدان است.
جوشقانیان افزود: اما ما ذائقه‌مان عوض شد و دستورات و فرامین امام روح‌الله، این ابرمرد جبهه توحید و مبارزه با همه جبهه کفر و نظام سلطه به سرکردگی صهیونیست‌ها را فراموش کرده‌ایم به‌ طوری‌که برخی گفتند امام در شعار مرگ بر آمریکا تجدیدنظر داشت، اما اگر ما روح سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی را از سیره و صحیفه و تفکر امام بگیریم امامی باقی نمی‌ماند.
وی ابراز داشت: اگر محرومان جهان، ایران را به‌ عنوان مرکز مبارزه با سلطه می‌دانند برای این است که به لبان رهبر عزیزتر از جانمان چشم دوخته‌اند و به همین دلیل است که فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و حزب‌الله عراق و انصارالله یمن همه علیه نظام سلطه دست ‌به ‌دست هم داده‌اند.
جوشقانیان به فراموشی فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: زمانی می‌رسد که در جامعه به منکر امر می‌شود و از معروف نهی، برای رسیدن به این آرامش و امنیت و عزت هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخته‌ شده است که ما در قبال آن مواخذه می‌شویم.
قائم‌مقام روایت سیره شهدا تصریح کرد: ترکیه هم پیمان آمریکا که پنجمین کشور مقروض دنیا است اکنون از لحاظ امنیتی به فلاکت رسیده است، زیرا هرکس که به آمریکا دست داد خوار و ذلیل شد.
وی گفت: خاک بر دهان کسانی که انگیزه جوانان رزمنده ما در سوریه را مالی جلوه می‌دهند در حالی ‌که این جوانان هیچ چشم‌داشتی ندارند.
جوشقانیان با گلایه از تقابل و موضع‌گیری برخی مسؤولان در مقابل سخنان مقام معظم رهبری ابراز داشت: در تبعیت از ولی فقیه خیلی‌ها تا آخر نمی‌مانند، به طوری که هنوز رهبر کلامش خشک نشده از تریبون دیگر، راهبردی نسبت به موضع ولایت اتخاذ می‌شود.
وی گفت: چرا سخنان حضرت امام را مصادره می‌کنید، تبعیت از امام همان تبعیت از ولایت‌فقیه و میراث امام است.
در ادامه حاج جواد حسین خانی مداحی نموده و حجت الاسلام صنعتی برنامه پرده خوانی را اجراء نمودند.
از خانواده شهدای ادوات در شهرستان بم تجلیل به عمل آمد
در پایان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف ناهار برنامه های چهارمین یادواره شهدای ادوات به پایان رسید .
از تمام رزمندگان ادوات و مردم شهید پرور شهرستان دارالصابرین بم تقدیر و تشکر بعمل می آید.

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد