تسلیح شناورهای سطحی و زیرسطحی به سامانه‌های موشکی در دستور کار وزارت دفاع

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع، به حماسی سیاسی مردم اشاره کرد و گفت: حماسه سیاسی امسال با حضور مردم در انتخابات 24 خرداد محقق شد و دولت گام‌های جدی را در تحقق این شعار بر می‌دارد.

وی در خصوص حماسه اقتصادی افزود: در زمینه تحقق حماسه اقتصادی نیز دولت گام‌های مؤثری برداشته و برای تقویت بنیان‌های درونی به منظور افزایش اقتدار کوشیده و با عزم و اراده دولت همپای ملت، حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

 

dehghan

وزیر دفاع افزود: ظرفیت کوتاه کردن بازه زمانی ایده تا محصول که هم‌اکنون 4 تا 5 سال است ، می‌خواهیم آن را به 2.5 سال برسانیم.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز در همه زمینه‌ها از جمله تولید موشک‌های زمین به هوا، هوا به زمین، زمین به زمین، دریایی، توانایی لازم را داریم، اظهار داشت: آنچه در این زمینه برای ما اهمیت دارد، افزایش برد، دقت و مقابله آنها با تهاجم راداری، رادارگریزی آنهاست.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دریایی، شناورهای سطحی و زیرسطحی در کلاس‌های مختلف و تسلیح آنها به سامانه‌های موشکی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وزیر دفاع با بیان اینکه در حوزه صنایع هوایی؛ موفق به تعمیر اساسی همه پرنده‌های شرقی و غربی موجود شده‌ایم و قادریم انواع هواپیماهای غیرنظامی را تعمیر کنیم، تاکید کرد: در برخی از قطعات و مواد مشکلاتی وجود دارد که در دو سه سال گذشته گام‌های بلندی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز برداشته‌ایم و باقی نیازها نیز در این زمینه در دو سه سال آینده برطرف خواهد شد.

سردار دهقان افزود: در حوزه صنایع فضایی، همه زنجیره فضایی را از جمله ایستگاه های زمینی، توان مدیریت ماهواره در مدار، سامانه های پرتاب و ساخت ماهواره را در اختیار داریم و انشاء الله در آینده سطوح پرتاب را افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: صنایع دفاعی کشور از زیرساخت‌ها، نیروی انسانی دانشمند و فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردار و قادر است همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح را در مواجهه با یک تهدید ناهمتراز به شکل موفق پاسخ دهد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

8 1

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق نزد قرارگاه تیپ ادوات لشکر 41 ثار الله محفوظ می باشد